Tájékoztató a klaszter elmúlt időszakban folytatott, illetve a jövőben megvalósítandó tevékenységeiről
Benchmarking klub
A klaszter már 2012 őszén felvette a kapcsolatot a Pannon Gazdasági Hálózat Egyesülettel (továbbiakban: PBN – Pannon Business Network) a benchmarking klub tevékenység lefolytatása céljából, melynek célja legjobb gyakorlatok, illetve azok fontosságának megismertetése, adaptálása a klaszter-tagvállalkozások tevékenységére.
A PBN munkatársai 7 tagvállalkozással vették fel a kapcsolatot és készítették el a vállalkozások elemzését a vezetőkkel készített interjúk alapján: minden vállalkozást összehasonlítottak megközelítőleg 2000 európai vállalkozással innovativitásuk, versenyképességük, teljesítményük, gyakorlatuk tekintetében. Ezen elemzések elkészítését követően a klaszter munkaszervezete a PBN munkatársaival felkeresték az elemzett vállalkozásokat, megbeszélték az eredményeket ill. a javításra szoruló részterületeket, ill. a klaszter és a PBN is felajánlotta segítségét az így kitűzött célok elérése érdekében.
Marketingstratégia
A szintén 2013 őszére elkészítendő marketingstratégia előkészületi munkálatai is megkezdődtek a lehetséges megvalósítókkal való kapcsolatfelvétel formájában. A vállalkozások számára a legfontosabb, hogy termékeik, szolgáltatásaik számára megfelelő piacot és fizetőképes keresletet találjanak, így a marketingstratégia elkészítése, a piackutatás és a trendelemzés meghatározó jelentőségű a klaszter tagvállalkozásai számára.
Klaszterstratégia
Ugyanezen szervezet került megbízásra a klaszterstratégia elkészítése érdekében is, melynek előkészületei, elkészülése 2013 őszére várható. A klaszterstratégia megfogalmazza a térségben együttműködő vállalkozások jövőbeli terveit, a megvalósításhoz szükséges eszközöket. A klaszter stratégiájának illeszkednie kell a térség gazdasági stratégiájához, mert csak így lesz működőképes és a gazdasági fejlődést elősegítő a klaszter működése.